Platform over design en techniek in de keukenbranche
Nieuws

Digitaal platform, virtuele showroom en een lokaal evenementenconcept

Hafele_003
We care. Zo luidt het centrale motto van het innovatieve belevingsplatform.

Tekst | Häfele

Beeld | Häfele

30 november 2021 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Op de internationale beursformule (interzum@home die plaats vond op 4 mei 2021) is het ‘ruimteschip’ van Häfele begonnen aan de maidentrip naar partners over de hele wereld.

We care. Zo luidt het centrale motto van het innovatieve belevingsplatform. ‘Häfele Discoveries’ voegde een bijzondere formule toe aan Interzum 2021, waarbij Häfele tal van nieuwe diensten en een explosie aan productinnovaties voor het eerst virtueel voorstelde. Sindsdien organiseert de beslagspecialist plaatselijke roadshows in de buurt van hun klanten. Via de nieuwsbrief van Häfele vind je alle belangrijke informatie, de data van de roadshows en je persoonlijke toegangsgegevens voor het online platform.

Een digitale beursstand

Al sinds het prille begin, ondertussen 62 jaar geleden, was Häfele een trouwe standhouder tijdens Interzum. Dit jaar moest de beurs noodgedwongen nieuwe wegen inslaan. Häfele heeft zelf ook actief ingezet op de digitale ontmoeting, met de ontwikkeling van het eigen ‘Häfele Discoveries’-platform. Dat deed op 4 mei j.l. dienst als digitale Interzum-beursstand en sindsdien ook als virtuele showroom. Je ontdekt er het volledige scala aan producten en thema’s van Häfele. Bovendien is de digitale stek gebouwd met oog op persoonlijke communicatie. Precies zoals op een echte beursstand mogelijk geweest zou zijn. “Van persoonlijke ontmoetingen via een intensieve, digitale dialoog tot en met de beleving van de Häfele-wereld in nieuwe dimensies: klantennabijheid en een allesomvattende dienstverlening komen zoals altijd steeds op de eerste plaats”, klinkt het bij Häfele. “Onze vijftien thema- en productwerelden zijn digitaal even tastbaar als in de realiteit.”

Virtuele themawerelden

Naast boeiende informatie rond de thema’s functionaliteit, licht, akoestiek en netwerken ontdek je er als bezoeker ook nieuwigheden in de assortimenten van meubel- en bouwbeslag. Bovendien wordt er in de belevingswerelden veel inspiratie voor intelligente ruimteoplossingen aangereikt. Om slechts enkele voorbeelden te geven:
je dompelt je onder in innovatieve keukenen­sceneringen, slimme woon- en kantoorruimtes en comfortabele caravans met intelligente interieuroplossingen. De toekomstvisies van Häfele beleef je bovendien ook in groots geënsceneerde microliving appartementen en hotels. Belevingen die zeer comfortabel en de klok rond te ervaren zijn vanuit de eigen werk- of woonruimte.

Gebruikers zijn enthousiast over de opzet. “Het digitale Häfele Discoveries-platform doet meer aan een computerspel denken dan aan een virtuele showroom. Het enthousiasme wordt er aangewakkerd. Je navigeert eenvoudig door een uniek universum, laat je inspireren en vergeet even alles om je heen”, klinkt het.

Häfele Discoveries is de nieuwe virtuele ontmoetingswereld van de beslagspecialist.

Tot eind 2021 onderweg

De virtuele belevingswereld is sinds 4 mei beschikbaar via discoveries.hafele.com en blijft online tot eind 2021. Inclusief alle innovaties en live presentaties van tijdens het evenement. Via videochat doe je bovendien vrijblijvend beroep op de vakkennis en expertise. Bij Häfele kijken ze er alvast naar uit om klanten opnieuw (digitaal) te ontmoeten. “Zo zetten we het potentieel en de mogelijkheden voor bedrijven in de verf. Bovendien leven we op deze manier samen toe naar de fysieke beursstand op Interzum 2023 in Keulen. Dat wordt ongetwijfeld een mooi moment. Häfele viert er dan haar honderdjarig bestaan. We hopen dat iedereen er bij is!”  


Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Freddy Fierens

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Keukenbouw netwerk? Ik help u graag verder.

0%