Platform over design en techniek in de keukenbranche
Nieuws

Innovatie heeft altijd op het hoogste plan gestaan

elap2 kopiëren
De spelers van FC Barcelona werken graag mee aan de campagne #EatLikeAPro. Het stimuleren van een gezonde levensstijl begint bij de kinderen. En daardoor dus in de keuken!

Tekst | Jerry Helmers

Beeld | Asogem / Beko

21 september 2021 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Eigenlijk niet zo onlogisch: thuiswerken werd de standaard en de nieuwe trend – ook in keukenland – dreef al snel naar de oppervlakte: de Nederlander wilde thuis in de keuken meer luxe. En, er werd geïnvesteerd. Aan het woord is de zichtbaar bevlogen Sales Director, Evert van Ginkel, verantwoordelijk voor de commercie bij het merk Beko, dat gevoerd wordt door importeur Asogem.

Keukenapparatuur moet bijdragen aan een gezondere levensstijl.

“Als ik zo terugkijk op vorig jaar, dan is het helder en iedereen in de branche zal het met me eens zijn. In 2020 zijn er meer keukens verkocht en dus ook meer keukenapparatuur. Ook wij bij Beko hebben een ongekende groei doorgemaakt. Ik denk bovendien dat er aan die groei voorlopig nog geen einde is gekomen, want het was niet alleen slechts het credo ‘thuiswerken is de standaard’ dat een impuls gaf, maar er ontstond ook een neveneffect: mensen wilden gezonder leven. Er ontstond meer vraag naar keukenapparatuur – zowel inbouw als vrijstaand – waarmee aan deze wensen kon worden voldaan. De keuken was bovendien niet alleen meer functioneel. De keuken werd een thuiskantoor, een restaurant, een speeltafel, een werkplek… Kortom, de Look and Feel verschoven compleet. En – zoals gezegd – de mensen waren bereid om hierin te investeren. Ze hadden dat budget ook omdat een vakantie er zeker vorig jaar natuurlijk niet inzat.”

Volgens Evert is Beko voor interieurbouwers, architecten en keukenbouwers dan ook steeds meer een optie geworden om mee te nemen in de ontwerpen. “Innovatie is het sleutelwoord. En, daardoor Value For Money”, legt hij uit. “Er is in de afgelopen jaar niet alleen geïnvesteerd in pure verbeteringen van de apparatuur maar ook is er elke dag gezocht naar het creëren van meer tijdwinst voor de partijen die moeten installeren.

Dus, de manier van installeren is eenvoudiger en efficiënter geworden. Ook daardoor werd Beko als merk veel interessanter want uiteindelijk is ook hier het aloude credo van toepassing: tijd is geld.”

Evert denkt dat Beko om die redenen in de afgelopen twintig jaar het snelst groeiende merk op de Europese markt is geworden. “Het doel blijft echter om de consumenten in staat te stellen om gezonder te leven. Keukenapparatuur heeft wat ons betreft de belangrijke taak om een gezonde levensstijl te stimuleren. Denk daarbij aan keukenapparatuur waarin voedingsstoffen behouden blijven tot aan koelkasten die voedsel langer en beter bewaren.”

#EatLikeAPro

Beko zet zich ook breder maatschappelijk in. Een goed voorbeeld daarvan is het initiatief #EatLikeAPro. “Beko is in 2017 gestart met een bewustwordingscampagne om obesitas bij kinderen te verminderen en te voorkomen. In deze campagne draait het allemaal om hoe de grootste sterren ter wereld zijn gekomen waar ze nu zijn: het creëren van gezondheidsvoordelen voor zichzelf waardoor ze hun prestaties optimaliseren. Het is heel inspirerend om te zien dat het werkt. Kinderen hebben helden nodig. En kinderen willen ooit net zo goed worden als hun professionele volwassen voorbeelden.” Beko ging daarom in 2017 al een partnerschap aan met FC Barcelona, de veelvuldig Spaans voetbalkampioen. En hoe mooi is het als zelfs de spelers van FC Barcelona dus bewust een gezonde levensstijl promoten! 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Folkert van der Werf

Projectmanager

Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.

0%

    Stuur ons een bericht