Platform over design en techniek in de keukenbranche
Innovatie vindt zijn weg naar de keuken maar wel gecombineerd met duurzaamheid, kwaliteit én schoonheid
De markt wordt elke keer weer verrast door de hoogste kwaliteit en het continu uitbreiden van het assortiment aan Grundig producten.

Innovatie vindt zijn weg naar de keuken maar wel gecombineerd met duurzaamheid, kwaliteit én schoonheid

Jacques van den Bogaert was in 1958 de oprichter van deze exclusieve importeur en distributeur. Anno 2021 werken er bij het bedrijf iets meer dan 85 medewerkers; verdeeld over vestigingen in België en Nederland. Asogem levert aan lokale en nationale retailers.

Al vanaf dag één is het beleid van Asogem gericht op de vertegenwoordiging, verkoop en service van internationale merken die duurzame, kwaliteitsvolle en gebruiksvriendelijke huishoudelijke apparaten bieden. 

De campagne ‘It Starts At Home’ weerspiegelt het duurzame bewustzijn van Grundig. De apparatuur helpt de gebruikers bij het verminderen van hun ecologische voetafdruk

Duurzaamheid, kwaliteit en schoonheid

Een goed voorbeeld daarvan is het merk Grundig, de bekende producent van elektronica voor entertainment, kleine elektrische apparaten en grote huishoudelijke apparaten. Door het productenportfolio in 2013 uit te breiden met groot huishoudelijke apparaten, werd Grundig het enige Europese merk met een volledig assortiment aan consumentenelektronica. Of het nu gaat om ovens of vaatwassers: voor de keukenbranche is Grundig een zeer belangrijke speler geworden. Grundig gaat uit van drie belangrijke pijlers: duurzaamheid, kwaliteit en schoonheid.

It starts at home

De huidige campagne van Grundig is ‘It Starts At Home’ genoemd. Schoonheid is namelijk pas echt mooi als je er iets goeds mee doet. Grundig is er van overtuigd dat mensen allemaal verantwoordelijk zijn voor het milieu en dat persoonlijk engagement het verschil moet maken. De campagne weerspiegelt dus het duurzame bewustzijn van het bedrijf, dat focust op het efficiënt gebruik van resources en circulaire oplossingen én op de strijd tegen voedselverspilling. De Grundig apparatuur helpen de gebruikers bovendien bij het verminderen van hun ecologische voetafdruk door de uitstekend ingebouwde energie-efficiëntie. Mede door deze visie op de samenleving heeft het merk een goede reputatie weten op te bouwen. Voor Asogem is dit dan ook een belangrijke reden om Grundig goed te blijven positioneren in de keukenbranche. Het merk ontvangt bovendien regelmatig topbeoordelingen van verschillende Duitse testorganisaties voor consumentenproducten.

Asogem vertegenwoordigt internationale merken die duurzame, kwaliteitsvolle en gebruiksvriendelijke huishoudelijke apparaten bieden.

Het beste nastreven

Eigenlijk is dat alles geen wonder, want Grundig richt zich altijd al op het nastreven van de hoogste kwaliteit en het continu uitbreiden van het assortiment aan producten. Dit doet Grundig onder andere door te investeren, waardoor er niet alleen ruimte is voor innovatie, maar dit echt in een hoog tempo plaats vindt.

De markt wordt elke keer weer verrast. Dat laatste is zéker geen understatement. Want, Grundig vindt dat consumenten zorgeloos gebruik moeten maken van het apparaat. Daarom wordt er een garantie afgegeven van 5 jaar op zowel alle inbouw als vrijstaande apparaten. Dat geldt ook bij de aankoop van één apparaat. Ja, inderdaad is dat een verrassing: zeker als 2 jaar ‘de standaard’ is in de branche. Grundig gaat er overheen. En, Asogem vertelt het graag. 

Voor meer info over het assortiment inbouwapparatuur kan contact opgenomen worden met Marc Migo, key-accountmanager inbouw bij Asogem Nederland, via tel: 06 10 68 79 86 of m.migo@asogem.nl. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.