Platform over design en techniek in de keukenbranche
Studie noemt innovatieve bedrijven

Studie noemt innovatieve bedrijven

Het FAZ-instituut, een dochteronderneming van de Frankfurter Allgemeine Zeitung, gaf aan het economisch onderzoeksbureau Prognos de opdracht een studie uit te voeren naar de innovatieve kracht van Duitse bedrijven. Ongeveer 33.000 Duitse bedrijven werden onderzocht op basis van octrooiaanvragen de voorbije tien jaar, de invloed van deze bedrijven op andere uitvindingen en productontwikkelingen en hoe verschillend deze zijn van wat eerder werd ontwikkeld. Prognos identificeerde 3.500 van deze bedrijven als innovatieleiders, waaronder ook Naber. De productontwikkelingen wat betreft de ventilatie van keukens maar ook de accessoires en meubels worden als bijzonder innovatief ingeschat. “Toekomstvisie, experimenteren en dingen uitproberen, dat zijn zaken die innovatieve bedrijven typeren”, aldus Christian Böllhoff, CEO van Prognos. “De vaardigheden van werknemers en een bedrijfscultuur die moed en besluitvorming bevordert behoren ook tot de kenmerken van innovatieleiders.” Hans-Joachim Naber, algemeen directeur van Naber, voegt toe: “Herkenbaar zijn als een leider in innovatie is een stimulans voor ons en onze onderzoeks- en ontwikkelingsteams.”

De studie online lezen kan via https://www.faz.net/asv/deutschlands-innovationsfuehrer/.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.