Platform over design en techniek in de keukenbranche
Zilveren jubileum voor ECK bvba

Zilveren jubileum voor ECK bvba

Het 25-jarig bestaan van ECK laat de ECK-Brio Group bruisen van energie. Een groots event ter ere van dit zilveren jubileum is meteen het ideale platform om ook de totaal vernieuwde Concept Store in Herentals en de nieuwste editie van het Sanibook voor te stellen.

De ECK-Brio Group zoals we ze vandaag kennen, een groep van keuken- en badkamerspecialisten met ongeveer 45 mensen in dienst, vindt haar oorsprong in Hulshout. Daar richt Johan Van Loock de lokale groothandel ECK op (Elektro & Sani Center). Vandaag vormen ECK en de aankoopgroepering voor keukens en badkamers Brio een succesvolle en nog steeds groeiende groep. Het 25-jarig bestaan van ECK gaat niet onopgemerkt voorbij; met als apotheose een groots event waarop nog twee feestmaanden boordevol acties volgen.

Johan Van Loock (links), zaakvoerder van ECK-Brio.

Concept Store aangepakt

De verjaardag van ECK gaf aan de ECK-Brio Group de nodige energie om een heuse vernieuwingsronde op te zetten. Zo werd de Concept Store in Herentals in een nieuw jasje gestopt. De volledige inrichting van de Concept Store werd onder handen genomen. De getoonde opstellingen kregen meer ruimte om volledig tot hun recht te komen en de nieuwe collecties werden in de spotlight geplaatst. 

Voorbeelden zijn de badkamer- en keukenoplossingen van O-Plus, ECK-Brio’s eigen label, die een volwaardige plaats in de Concept Store kregen. Het resultaat is een ware belevingsruimte. De aanwezigheid van een gebruikskeuken en enkele opleidingsruimtes nodigen uit om de Concept Store in Herentals veelvuldig te gebruiken. Wat uiteraard als extra service aan de klant wordt aangeboden.

Klanten bezoeken de vernieuwde Concept Store.

Bijbel van het sanitair

Alle producten beschikbaar bij ECK-Brio in één papieren catalogus verzamelen is onbegonnen werk. Het ECK-Brio Sanibook is een klepper van formaat, een verzamelwerk met daarin een doordachte selectie van bestsellers uit assortimenten van bekende merken. In de nieuwste editie van de ‘Bijbel van het sanitair’ werd daarnaast ook veel aandacht geschonken aan O-Plus.

Er werd bewust gekozen voor een overzichtelijk geheel. De lay-out werd dusdanig opgemaakt dat gebruikers aan de hand van kleuren meteen zien in welk hoofdstuk ze zich bevinden. Bovendien werden de producten voorzien van veel ademruimte. Naast grote productfoto’s en een duidelijke (technische) uitleg werd geopteerd om niet te veel producten op een pagina te zetten. Liever een pagina meer en een duidelijk overzicht dan een overvolle pagina waarin de informatie verloren gaat. Bovendien zorgen kleurrijke icoontjes, herhaald doorheen het hele Sanibook, ervoor dat in één oogopslag nuttige informatie zichtbaar is. Naast een papieren versie is het Sanibook ook digitaal te raadplegen via de website www.eck-brio.be.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.