Koken rechtstreeks op het werkblad is dé trend van nu. Sterker nog: het zal niet bij ‘slechts’ een trend blijven, deze technische functionaliteit – gecombineerd met prachtig design – zal dé vernieuwende innovatie worden in de keuken van nu. Bij TPBtech Nederland weten ze het in ieder geval zeker: aan enthousiasme geen gebrek. Men constateert namelijk een toenemende belangstelling bij de keukenspeciaalzaken in Nederland om ‘de onzichtbare inductiekookplaat’ in de showroom op te nemen. Want, de consument is én wordt hier ook blij van. Vraag het maar aan Jos en Djonie, een jong en modern stel uit de binnenstad van Amsterdam.
We verplaatsen ons dan ook meteen naar hun prachtig historische grachtenpand waar ze met hun gezin wonen. Ze kozen voor de onzichtbare inductiekookplaat voor hun moderne leefkeuken. “Toen we het pand kochten, wisten we dat we iets anders dan anders wilden met onze keuken”, vertelt het stel. “Natuurlijk zijn we ons online gaan oriënteren en zo ontdekten we de inductiewerkbladen van TPBtech. We zagen op dat moment wel dat die eigenlijk alleen nog werden gebruikt door professionele koks, in bijvoorbeeld restaurants, maar tegelijkertijd zagen we ook dat een toenemend aantal keukenspeciaalzaken dit product in hun assortiment opnam. Ik geloof dat wij één van de eerste consumenten in Nederland zijn die gebruik maken van deze in de werkbladen geïntegreerde technieken.”
“We hebben een smalle lange keuken. Doordat het werkblad van TPBtech op maat gemaakt wordt, konden we spelen met de afmetingen. Ons werkblad is bijna vijf meter lang. Naast het extra lange werkblad zijn de vier onzichtbare inductiekookzones compleet weggewerkt. We kozen ervoor om de kookzones wat verder uit elkaar te plaatsen om extra werkruimte te creëren. We snijden en bereiden op dezelfde plek als waar we koken. Tegelijkertijd kun je de afwasmachine uitruimen en het servies zó op het werkblad plaatsen. Het wordt immers niet heel heet rondom de kookzone. Kortom, voor ons is dit gewoon heel praktisch.”
Volgens Djonie is met name Jos gek van allerlei gadgets. “En, het is ‘Idiot Proof’”, lacht ze. “Dus: makkelijk te bedienen. Een kind kan de was doen. Met dank aan de gebruikte innovatieve technieken.”
Het team van TPBtech Nederland hebben aan Jos en Djonie vanzelfsprekend dus goede ambassadeurs. “Betere reclame kun je je niet wensen”, zo concluderen de medewerkers van het team van TPBtech, dat verantwoordelijk is voor de verdere introductie én distributie binnen de Benelux. “De nieuwsgierigheid groeit en intussen zijn Jos en Djonie al lang niet meer de enige particulieren in Nederland die deze werkbladen in de
keuken gebruiken.”
Als TPBtech wordt gevraagd of er een omschrijving gegeven kan worden van ‘het type consument’ dat (per definitie) geïnteresseerd is in deze onzichtbare inductiekookplaat, dan is het antwoord heel helder. “Deze werkbladen zitten in het high end segment. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar het is onze inschatting dat deze goed hun weg vinden naar onze doelgroep. En, het zijn mensen die ook weten dat ‘het oog ook wat wil’. Dus, dat het gebruik van innovatieve technieken prima hand in hand gaat met prachtig design én dat alles op maat kan worden gemaakt.