Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Design en dialoog: renovatie van een visionair showroomconcept
Als internationale keukenmeubelfabrikant richt Schüller zich op functies zoals de “Breakfast” kast, die bijzonder populair is in het Verenigd Koninkrijk, maar toont tegelijkertijd haar expertise op het gebied van meubilair voor ruimtes die grenzen aan de keuken.

Design en dialoog: renovatie van een visionair showroomconcept

Als een van de meest toonaangevende keukenmeubelfabrikanten staat Schüller Möbelwerk KG uit Herrieden niet alleen bekend vanwege de hoogste kwaliteit, maar het bedrijf hecht ook het grootste belang aan de baanbrekende presentatie van haar portfolio. De afgelopen maanden is het |s|a|c. (Schüller-Ausstellungs-Center) grondig gerenoveerd. Het doel van de verbouwing was om deze ontmoetings-, communicatie-, presentatie- en trainingsruimte om te toveren tot een inspirerende, zintuiglijke ervaring.

De onderneming voert twee productmerken: het kwaliteitsmerk Schüller met een éénjarige productcyclus en het premiummerk next125, dat elke twee jaar nieuwe producten lanceert. Deze beide merken worden in Herrieden elk op hun eigen manier, maar altijd op overtuigende wijze tentoongesteld.

Schüller vindt het uitermate belangrijk om zijn handelspartners altijd de beste ideeën voor showroomconcepten te presenteren. Inspiratie staat in Herrieden hoog in het vaandel. Deze gedrevenheid zorgt ervoor dat de onderneming op het gebied van keukenpresentaties altijd één stap verder is. Bij de indeling van de ruimte is er op unieke wijze gestalte gegeven aan de functie van de showroom: productpresentatie, seminars en communicatie met betrekking tot de kwaliteitsaspecten – van beide productmerken. En dat alles op één locatie, omgeven door een sfeer van welbehagen. De kleuren, vormen en materialen zorgen voor een zintuiglijke ervaring en zijn nauw op elkaar afgestemd. Een moderne combinatie.

Daarnaast zijn er nieuwe rituelen geïntroduceerd. Diverse zitgelegenheden, alsmede de modernste vergadertechniek en digitale informatieborden, kunnen nu ook in het expositiecentrum worden gebruikt voor bijeenkomsten – of gewoon om even stil te staan en te genieten van het moment. Zo wordt er nog beter gebruikgemaakt van de beschikbare ruimte, waardoor er meer levendigheid ontstaat. De ronde vormen resulteren in een harmonieus geheel, drukken vitaliteit uit en leiden bezoekers op subtiele en vloeiende wijze over de twee verdiepingen van het bijna 1.900 vierkante meter grote showroomoppervlak.

Het hoogtepunt van het nieuwe |s|a|c.: een constellatie van drie huizen. Deze huizen bieden een meerwaarde op het gebied van entertainment en informatie, en vormen tevens een scheiding tussen de showrooms van Schüller en next125. Hier kunnen de onderneming, haar motivatie en haar filosofie van heel dichtbij worden ervaren. Met thema‘s zoals ‚Mijlpalen‘, ‚Wij‘ en ‚Kwaliteit‘ worden herinneringen opgeroepen, en wordt de functie van de keuken als leefruimte benadrukt. Niet alleen de productkwaliteit, maar ook de bedrijfswaarden en gemeenschap staan centraal.

In de nieuwe showroom van het kwaliteitsmerk Schüller combineert de keukenmeubelproducent 31 individuele oplossingen voor wonen, werken en huishouden. De uiterst realistische, gecombineerde gedeeltes kunnen op een gecoördineerde manier worden gepland.Tussen deze elementen bevinden zich steeds opnieuw competentiegebieden, waardoor er een constante mix ontstaat van producten, services en marketing. Veel presentaties zijn omgeven door groenstroken en planten, waardoor een ‚natuurlijk gevoel‘ ontstaat in de showroom.

Bij het betreden van de showroom van het premiummerk next125 wordt het verschil met het alledaagse direct merkbaar. Er gaat een nieuwe, holistische wereld open. Hier worden in totaal 11 buitengewone keukenplanningen gepresenteerd.

Al tijdens de Küchenmeile van vorig jaar introduceerde next125 in het house4kitchen in Löhne een nieuwe opzet voor zijn Concept Stores. De feedback van handelspartners is nu in Herrieden concreet gemaakt. De termen vakwerk en elegantie vormen de rode draad van het concept. Het vakwerk, een kenmerk van veel historische gebouwen in de Beierse regio Franken, vormt ook een soort raster: een logische opbouw met een gestructureerde, gelijkmatige lijnvoering – net als de kenmerkende 125-mm-rastermaat van next125. Een Center Piece combineert op compacte, maar karakteristieke wijze zowel het begroetingsritueel, storytelling, maar ook de overdracht van competenties. Met name de voorbeelden van de materialen benadrukken de competentie van het premiummerk next125 op het gebied van materiaalkeuze en praktisch gebruik, en hebben een buitengewoon inspirerende vormgeving.

In het kader van de renovatie van het |s|a|c. is ook het paviljoen van ‚The Fireplace‘ – een samenwerking met Francis Kéré – opnieuw opgebouwd, zodat het nu de tuin van het expositiegebouw verrijkt. Het is een onderdeel van de ‚Creative Makers‘-serie: de rode lijn die door alle verhalen rondom het merk next125 loopt. De locatie wordt nu actief gebruikt als unieke ruimte voor bijeenkomsten en presentaties. Om de renovatie van het Schüller-Ausstellungs-Center |s|a|c. op gepaste wijze te vieren, nodigde Schüller Möbelwerk KG zijn handelspartners in mei en juni uit voor de Open Days. Tijdens de Open Days kregen bezoekers de gelegenheid om persoonlijk in contact te komen met medewerkers van de afdelingen Administratie, Orderverwerking en Orderafhandeling, de showroom en productiehallen in Herrieden te bezichtigen en nieuwe ideeën en impulsen op te doen tijdens lezingen van keynote speakers. Talloze bezoekers uit binnen- en buitenland toonden grote belangstelling voor de programmapunten en waren onder de indruk van de nieuwe enscenering van het bedrijf. Ook de reacties achteraf waren uitsluitend positief.

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Schüller Möbelwerk.

schuller logo Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
schuller logo Telefoonnummer +49 (0) 98 25 83-0 E-mailadres [email protected] Website schueller.de

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten