De jaarvergadering van DER KREIS werd georganiseerd vanuit de prachtige omgeving van evenementenlocatie DeFabrique in Utrecht. Deze jaarvergadering stond in het teken van het thema ‘zicht op ondernemen’. DER KREIS omarmde de vergadering om in contact te komen met haar deelnemers, leveranciers en pers. Ze koppelde veel humor en positivisme aan haar presentaties en sprak met vertrouwen over de toekomst.
Er hing een uitstekende sfeer in Utrecht. Deelnemers, leveranciers en pers togen naar DeFabrique om eens goed met elkaar bij te praten. De leveranciersmarkt is weer terug van weggeweest en dat brengt het netwerken goed op gang. Het optreden, dit jaar met zangeres Do & band, werd enthousiast ontvangen door de ongeveer 500 bezoekers van de jaarvergadering van DER KREIS. Er werd na alle presentaties vooral gesproken over de presentatie van Alexander Klöpping over Artificial Intelligence (AI). Alexander, die vooral bekend is van zijn optredens aan tafel bij De Wereld Draait Door (DWDD), toonde de af en toe verbouwereerde toehoorders wat er zoal met AI mogelijk is. En het antwoord hierop is: alles. Alexanders verhaal bevestigde enerzijds dat AI best spannend kan aanvoelen. Vooral van wat waar is en wat niet, maar ook dat AI ongekende mogelijkheden met zich meebrengt. Oók voor retailers. Aan de zaal was te merken dat sommige ondernemers daar best voor openstaan, alleen dat ze nog behoefte hebben om bij de hand genomen te worden en zo uit het ongewisse te kunnen stappen. Vooral het getoonde zelflerende systeem van AI geeft mogelijkheden, omdat bewezen is dat AI vooral een uitstekende leerling is. Wat Artificial Intelligence nu nog niet kan, kan waarschijnlijk over een aantal maanden wel, aangezien het zich in een ontzettend hard tempo ontwikkeld.
Het verhaal van Alexander gaf een inkijkje in de toekomst. Een goede keus, want hier hebben
deelnemers van DER KREIS ook behoefte aan. DER KREIS presenteerde ook haar jaarcijfers. De conclusie die Managing director sales & marketing Nathalie Bakker en Managing director finance & purchasing Bart Opentij van DER KREIS Nederland meegaven, is dat DER KREIS qua omzet procentueel beter presteerde dan de markt in 2023.
DER KREIS schreef internationaal meer deelnemers aan haar ledenbestand bij. Daarnaast nam de verkoopwaarde van de gemiddelde keuken toe.
Tijdens de jaarvergadering toonde DER KREIS dat het met veel vertrouwen naar de toekomst kijkt. Er wordt vol verwachting naar 2025 uitgekeken. Vooralsnog lijkt dit het jaar te zijn, dat de inflatie daalt. En zoals in het verleden bleek is dat het moment voor de consument om meer te gaan investeren in duurdere aankopen, zoals keukens en badkamers. De branche en de DER KREIS-deelnemers zullen er dan absoluut klaar voor zijn, waarschijnlijk dan al met de kwalitatieve hulp van Artificial Intelligence.
Neem dan rechtstreeks contact op met DER KREIS Nederland B.V..