Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
‘La Dolce Vita’ in Amsterdam met hoog bezoek uit Italië
Elke eyecatcher van SMEG heeft z’n plekje gevonden in de nieuwe showroom.

‘La Dolce Vita’ in Amsterdam met hoog bezoek uit Italië

Feestelijke opening van nieuwe showroom

Tevreden zullen ze absoluut zijn, daar bij SMEG in Amsterdam. Want, op 12 oktober jl. werd de nieuwe showroom feestelijk geopend. Maar liefst 180 belangstellenden uit heel Nederland waren afgekomen op het goed georganiseerde event waar ‘La Dolce Vita’ natuurlijk centraal stond. En, er waren volop complimenten voor de prachtige nieuwe showroom, die in drie maanden tijd was gebouwd en ingericht. Laura Guerra, Commercial and Brand Manager voor SMEG, was speciaal uit Italië overgevlogen om het feestje mee te vieren. “Voor deze nieuwe prachtige showroom in Amsterdam hebben we twee doelstellingen”, zo zei ze tijdens haar speech.

004

“Enerzijds willen we op deze wijze nog meer laten zien wie we zijn en wat we kunnen. En, hoe mooi onze keukenapparatuur is. Deze showroom vertelt dus een verhaal. Maar anderzijds betekent deze showroom ook dat we ambitie hebben. We willen nóg bekender op de Nederlandse markt worden en een groter marktaandeel verwerven. Ik ben er van overtuigd dat dit kan.”

Een duidelijke belofte dus aan de markt. Het bedrijf wil groeien: nog meer Dolce Vita in Nederland. Matthijs de Rooij, General Manager van SMEG Nederland, vertelt dat de look and feel van de showroom vooral ook exclusiviteit en schoonheid betekent. “Na ongeveer 15 jaar een showroom gehad te hebben die in de tinten zwart en grijs was, hebben we nu bewust gekozen voor een veel lichtere uitstraling. Bovendien is deze nu ook in de stijl van de showrooms van ons bedrijf in de andere landen van Europa. Hier komt nu ons gamma aan apparatuur veel beter tot z’n recht: het is allemaal slimmer gegroepeerd en georganiseerd. Superblij ben ik met de prachtige keuken die het hart van de showroom is geworden. Het is dé plek waar we workshops en producttrainingen kunnen geven.”  

Toch werd er ook nog een blik op de algehele economische situatie geworpen. Volgens Matthijs is er namelijk wel wat ‘aan de hand’ in de markt. “Er is sprake van een mineurstemming in de markt, we weten met z’n allen niet wat de komende maanden gaan brengen. Maar, dat moet je er nooit van weerhouden om te durven investeren en weer een stap te maken. Gelukkig konden én kunnen we dat doen. En, kijk eens hoe mooi de showroom is geworden. En.. wat een drukte vandaag. De opkomst is echt geweldig!”

Met dat laatste had Matthijs in ieder geval niets te veel gezegd, want van interieurbouwer tot keukenspeciaalzaak én van inmeters tot business partners… ze waren er allemaal om ‘La Dolce Vita’ –het heerlijke leven– in zich op te nemen, want SMEG had er werkelijk alles aan gedaan om de gasten in de watten te leggen. Heerlijk (Italiaans!) eten en drinken. Een dj. En… een geweldige sfeer. Niemand kwam iets tekort.

Anna-Lena Schotzki, verantwoordelijk brand & trade marketing, organiseerde de feestelijke opening. “Ik heb het gevoel dat alles in deze nieuwe showroom nu beter tot z’n recht komt. Het klopt weer. Wij kijken dan ook met vertrouwen de komende maanden tegemoet. De basis is vandaag met deze feestelijke opening in ieder geval goed gelegd: het credo van ‘La Dolce Vita’ vindt vanaf vandaag verder z’n weg in Nederland!”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten