Drie locaties in Nederland, twee dagen per locatie en honderden geïnteresseerde keukenprofessionals. De WOW Events 2025 van Beko Europe waren een schot in de roos. Hét moment bij uitstek om het nieuwe team te leren kennen, net als de paradepaardjes die elk van de drie merken prominent in beeld zetten.
Over een topevenement gesproken: Beko Europe luidde het voorjaar in op locaties in Amersfoort, Breda en Bakkeveen, geografisch mooi verspreid in Nederland. Op het menu stonden een uitgebreide kennismaking met het vernieuwde team, een verdiepende presentatie over de merkpositionering én het ervaren van de nieuwe apparaten. Na zes dagen WOW Events klokte de teller af op meer dan 800 geïnteresseerde keukenprofessionals. “Bij al onze merken komen we met splinternieuwe keukencollecties”, vertelt Jaap Meeldijk, brandmanager bij Beko Europe en onze gids tijdens de WOW Events. “Voor Whirlpool en Bauknecht zijn zelfs alle zichtapparaten opnieuw ontworpen. Dit event is de perfecte gelegenheid om te laten zien waar we de afgelopen tijd aan hebben gewerkt: meer premium apparaten en functionaliteiten die écht het verschil maken voor de consument.”
Eén constante bij de drie merken; geen enkel apparaat ontsnapte aan de verschillende R&D-departementen. Bij Beko blonken vernieuwde ovenseries b100, b300 en b500 mooi op een rij. Ze kregen volop de aandacht van een kennerspubliek. “Kan ook bijna niet anders als je weet dat die ovens de baanbrekende AeroPerfect-technologie gebruiken”, benadrukt Meeldijk. “AeroPerfect is een heteluchtsysteem dat de warmte in de oven optimaal verdeelt en zo garandeert dat de gerechten perfect en gelijkmatig garen. Ook is het mogelijk om te bakken op twee verschillende temperatuurniveaus tegelijkertijd. Split&Cook is het verkoopargument bij uitstek.”
Voor Whirlpool wordt alles anders. Letterlijk, want alle (stoom)ovens, magnetrons en kookplaten werden herzien. Zo zijn er nu compacte ovens met een inhoud van 52 liter. Ook de nieuwe 3-in-1-variant trok de aandacht van de professionele bezoeker. En alsof dat nog niet genoeg was, verraste Whirlpool met trendy kleuren. “We verwachten dat we met glanzend wit, grijsbruin Shiitake en
premium Stardust Matte weer een vleugje kleur en eigenheid in de keuken zullen brengen”, vertelt Meeldijk. “Bij Whirlpool is de update van het assortiment veruit het grootst. De nieuwe kookplaten zijn geschikt voor koken op temperatuur in plaats van vermogen, de grote ovens beschikken nu over een volwaardige AirFry-functie die de noodzaak van een aparte Airfryer helemaal wegneemt en, last but zeker not least: de High Heat Pizza-functie op 310°C, een unicum in de markt.” AirFry en High Heat Pizza ontdekten we ook bij de collecties van Bauknecht, ovens met een stoer design, mede dankzij de geïntegreerde handgreep.
Meeldijk: “Beko Europe is toonaangevend in duurzame, innovatieve oplossingen en heeft een Europees marktaandeel van ruim 24% in grote huishoudelijke apparaten. Daar bouwen we elke dag aan. En duurzaamheid is daarbij een heel belangrijke pijler. We hergebruiken materiaal en zorgen ervoor dat onze apparaten makkelijker te recyclen zijn. We werken momenteel aan onze productverpakkingen, om onnodig gebruik van plastic terug te dringen.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Beko.